Afslanken

Een slanke lijn is niet alleen belangrijk voor je zelfvertrouwen, het is ook veel gezonder. Je hoeft er niet uit te zien als die beroemde filmster, maar te zwaar zijn is weer wat anders. Overgewicht kan een groot gezondheidsrisico met zich meebrengen en alleen daarom al verdient het de moeite om bij overgewicht iets aan de lijn te doen.

Body Mass Index

Veel vrouwen zien hun lichaam groter en zwaarder dan de werkelijkheid is. DusÖ. misschien ben je helemaal niet te zwaar en hoef je helemaal niet af te vallen terwijl je dat wel denkt. De Body Mass Index is een index om te kijken of je het juiste gewicht hebt voor je lengte. Op de site Afvallen nodig? kun je de BMI calculator gratis gebruiken om uit te rekenen of je een juist gewicht hebt of echt te zwaar bent. Je weet met een minuutje waar je aan toe bent. Veel kans dat je helemaal niet te zwaar bent!

Drinken helpt

Drink om af te slanken iedere ochtend een glas gekookt water met citroensap en wat zout op de nuchtere maag. En wat ook schijnt te helpen is iedere morgen enkele boterhammen met mosterd eten. Daar krimpt de maag van!

Appels

Elke dag een appel houdt de dokter buiten de deur. Dat wisten we al. Maar met drie appels op een dag houdt je niet alleen de dokter maar ook de kilo's weg. Een appel bestaat voor 25% uit lucht, bevat geen vet en heeft maar 80 calorieŽn. En appels bevatten vezels die ook goed voor je spijsvertering zijn. Mensen die veel fruit en appels eten hebben beduidend minder kans op overgewicht.
En bij een dieet hoort ook veel drinken. Minstens twee liter per dag en natuurlijk mag je ook appelsap drinken.

Maaltijdvervangers

De plussen en minnen van maaltijdvervangers vind je hier op een rij.
+ Ze zijn makkelijk, je hoeft er niet bij na te denken.
+ Je komt niet snel in de verleiding iets anders als extraatje te eten
+ Je raakt in korte tijd een paar kilo kwijt.
- Er is weinig smaakvariatie.
- Fabrieksmatig gemaakt, dus je mist essentiŽle stoffen uit vers voedsel
- Ongeschikt voor het afvallen op langere termijn
- Je leert geen nieuwe en slanke eetgewoonten aan!




Het wasbord dieet

Een boek om een strakke buik te krijgen.
Eindelijk een dieet dat aansluit op de specifieke behoeften van vrouwen. Het oorspronkelijke Wasborddieet was goed, maar het nieuwe boek is, nou ja, dat is gewoon nog veel beter!
Het wasbord dieet voor vrouwen
Het Wasborddieet voor vrouwen gaat over het veranderen van je gezondheid, je kledingmaat en je lichaam Ė voorgoed!

Voedsel kauwen

Goed kauwen betekent automatisch langzaam eten. Dit zal je er voor behoeden overmatig te eten.
En goed gekauwd voedsel is al half verteerd. Dit bevordert de spijsvertering en levert het lichaam meteen energie op. Laat het speeksel op de spijzen inwerken, concentreer al je aandacht op de handeling van het eten, op de wijzigingen van de smaak, die zich voordoen, dan zul je de werkelijke smaak der spijzen ontdekken. Het voedsel, dat lang gekauwd en 'goed voorbereid' is, komt op de ideale temperatuur in de maag terecht.

Slanker worden?

Een platte, veerkrachtige buikÖ Dat is wat je graag wilt. Geen paniek: enkele kleine, eenvoudige tips volstaan om je slanke lijn terug te krijgen: Eet gezond en kauw het eten langzaam. Eet vezels en niet teveel zout. Ideaal is om naast goede voeding ook af en toe aan lichaamsbeweging te doen (wandelen, zwemmen enz.). Profiteer van de lente om een frisse neus te halen en een fysieke inspanning te leveren. Maar ook in de winter is het lekker wandelen in de buitenlucht! En voor een veerkrachtige en gespierde buik zijn er geen geheimen, je moet de buikspieren oefenen! Een paar minuutjes per dag zijn al voldoende.

Cornflakes

Ontbijters hebben een goede controle over hun gewicht. Dat geldt niet alleen voor mensen die een volledig ontbijt nuttigen, maar ook voor mensen die alleen ontbijten met cornflakes of muesli.

Mail je niet dik

Deze tip is vooral voor de mensen die op het werk veel met de mail afhandelen. Als je iets wilt vragen aan een collega ga dan even langs en vraag het. Het antwoord is directer, en als je iets niet snapt kun je doorvragen. Maar wat nog belangrijker is, is dat je hiermee weer wat meer beweging krijgt en beweging is een van de belangrijkste dingen die voorkomt dat je dikker zult worden. En is het een verdieping hoger ga dan een stukje met de trap, zowel naar boven als beneden, en laat je niet verleiden om de lift te pakken.




 

Diverse